tisdag 18 september 2007

Mera tapetsnack

Har letat tapeter även idag... vet ej om jag nånsin kommer att bestämma mig för något. Lånade förresten hem ett par rullar igår som jag visade Thomas för, han tyckte iallafall att två var fina. Båda var från Midbecs serie Extravagance. Jag tycker också de är fina, men det är liksom inte "klockrent".
Jag är ju riktigt sugen på Osborne&Littles urtjusiga tapet från kollektionen Tara, "groove garden". Tittade på dem i verkligeheten idag och de är ju bara så snygga alltså! Men de kostar ju en del *suck* 599 kr/rulle + 250 kr i frakt från colorama här i Karlstad.
Det här med att hitta en vanlig enfärgad tapet är inte heller så lätt, det är många olika nyanser att välja mellan. Vit blir nog för vit eftersom köket inte är "kritvitt", då kommer köket att se smutsigt ut. Beige är nog ganska bra, men det ska vara en ljus beige i så fall. Kollektionen Plain från Boråstapeter har ett bra urval - 269 kr/rulle på Colorama i Karlstad.

Ni kanske har några tips om tapeter? Speciellt fondväggen? :)

1 kommentar:

Stina sa...

Tack så mycket! Vilken söt stuga. Kram